آسیاب کردن pvc در دمای محیط و سرما، روش های کاهش اندازهpvc

مکان فعلی شما :  

روش های کاهش اندازه pvc
آسیاب کردن pvc می‌تواند در دمای محیط و در سرما انجام شود.

آسیاب کردن pvc در دمای محیط

آسیاب کردن pvc در دمای محیط نسبت به سایر پلیمرها مانند HDPE و PET مقادیر زیادی ذرات ریز ایجاد می‌کند. از این مشخصه برای جداسازی آسان pvc از پت استفاده می شود. فرایند جداسازی به تفاوت رفتار این دو پلیمر در هنگام آسیاب کردن بستگی دارد. پس از میکرونی کردن، ذرات پت از جز pvc درشت تر هستند و پی وی سی و پت هنگام الک کردن براحتی از هم تفکیک می شوند. این روش در تجارت کاربرد دارد.

آسیاب کردن pvc در سرما

در این فرآیند از نیتروژن مایع (N2) برای شکننده کردن پلیمر پیش از آسیاب استفاده می شود. آسیاب کردن در سرما به ویژه برای pvc مناسب است و ذرات آسیاب شده ای را به وجود می‌آورد که یکنواختی خود را در مقایسه با آسیاب کردن مکانیکی حفظ می کنند. آسیاب کردن pvc در سرما موجب صرفه‌جویی اساسی در این انرژی، در مقایسه با آسیاب کردن در دمای محیط می شود. از مزایای آسیاب کردن pvc در سرما در مقایسه با آسیاب کردن در دمای محیط، کاهش برخورد و جلوگیری از ورود بار اضافی به موتور است که موجب تخریب گرمایی pvc و در نتیجه احتراز از اعمال تاریخچه گرمایی اضافی به ماده می شود. روش های آسیاب کردن در سرما به ویژه برای قطعات چند جزئی ساخته شده از pvc مانند عایق کابل، توسعه یافته است. کابل‌های آسیاب شده به تونل سرمازا هدایت می‌شوند که در این مرحله نیتروژن مایع(-۱۹۶ c°) به آنها پاشیده می‌شود. 
در تونل سرمازا پلیمر از میان نیتروژن مایع (-۱۹۶ c°) عبور می کند. در این زمان pvc تا زیر دمای شکنندگی سرد شده و سپس مواد با آسیاب به ذرات ریز خرد می‌شوند، مایع سرد کن به حالت نیتروژن از سطح آسیاب جمع آوری می‌ گردد تا مواد آسیاب نشده به وسیله آن پیش سرد شوند، عبور مواد آسیاب شده از جداساز کرونا الکتروستاتیک موجب جدا شدن فلز مس از عایق pvc می‌شود.این تونل‌ها برای عبور مواد پلیمری مانند قراضه های pvc در نظر گرفته شده اند و تجهیزات سرمازای مشابهی نیز در بازار موجود است.