معضل انباشت ضایعات پلاستیک در اروپا| قیمت ضایعات پلاستیک

مکان فعلی شما :  

سازمان دهی بازیافت حجم عظیمی از پلاستیک های ضایعاتی موجب خلق ثروت برای فقیرترین جوامع بشری گردیده است. ما در دریای پلاستیک شنا می کنیم، کودکان در آن بازی می کنند و رستوران ها توسط آن خدمات ارائه می دهند. پلاستیک های اقیانوسی را می توان در آب حمام، در سواحل، در شکم ماهیان و جانوران اقیانوسی و در نتیجه در غذاهایی که ما مصرف می کنیم پیدا کرد.
افزون بر پنج میلیارد قطعه پلاستیک در ۳۶۰ میلیون کیلومتر مربع از اقیانوس های جهان شناورند. علاوه بر آن، سالانه ۸ میلیون تن پلاستیک در خاک دفن می شود و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۵۰، وزن پلاستیک های شناور از وزن ماهیان اقیانوس ها بیشتر شود.
آخرین بررسی ها نشان می دهد که ارزش ۹۵ درصد از پلاستیک های یک بارمصرف که بازیابی نمی شوند سالانه رقمی بالغ بر ۸۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار است که این مبلغ را می توان یک زیان اقتصادی تلقی نمود. ارزش مالی ضایعات پلاستیک و خرید این ضایعات از واسطه ها و فروش آن، منجر به کاهش اثرات سوء این ضایعات بر طبیعت شده و همچنین شغلی جدید در عرصه جهانی ایجاد کرده است.

برای اطلاع از آخرین قیمت ضایعات پلاستیک اینجا کلیک کنید.

در مورد ضایعات پلاستیکی ایده های متنوعی از مناطق مختلف ارائه شده است و آنچه که ما باید انجام دهیم دمکراتیزه کردن ضایعات پلاستیکی است.
بر همین اساس شش سازمان غیر دولتی و صنعتی اروپایی که درزمینه تولید زنجیره ارزش پلاستیک نقش مهمی دارند، در همکاری با کمیسیون اروپا متعهد شده اند تا راه حل هایی را با هدف دستیابی به ۵۰ ٪ بازیافت ضایعات پلاستیک تا سال ۲۰۴۰ به اجرا درآورند.

ضایعات پلاستیک, قیمت ضایعات پلاستیک, بازیافت ضایعات پلاستیک
این کار باعث می شود که معضل انباشت ضایعات پلاستیک در اروپا تا حد قابل توجهی رفع شود. موضوع بازیافت پلاستیک ها و به طورکلی پیدا کردن راه حلی برای خلاصی از دست ضایعات پلاستیک در اروپا، از ژانویه ی ۲۰۱۸ با اجرای قانونی در چین که ورود ضایعات را ممنوع می کند به صورت یک ضرورت درآمده است چرا که هم اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی با مشکل انباشت ضایعات پلاستیکی مواجه شده اند. این مهم باعث اشتغالزایی و ایجاد مشاغلی در زمینه بازیافت می شود و افرادی که در زمینه ضایعات و جمع آوری آن فعالیت می کنند امیدواری بیشتری پیدا خواهند کرد. همچنین می توانند با آگاهی از قیمت ضایعات پلاستیک ، اقدام به خرید و فروش در این عرصه کنند.