معرفی انواع رزین ABS و کاربردهای آن ها در صنایع مختلف

مکان فعلی شما :  

معرفی رزین آکریلونیتریل بوتادی ان استیرن (ABS)

رزین ABS الاستومرهای گرمانرم و دارای چقرمگی عالی و پایداری ابعادی مناسب هستند. این پلاستیک از نظر قابلیت کاربرد مابین پلاستیک ها عمومی (پلی پروپیلن و پلی استایرن) و پلیمرهای مهندسی (پلی کربنات و پلی یورتان) قرار می گیرد.
اصلی ترین ویژگی مکانیکی ABS چقرمگی آن است که موجب استفاده از آن در کاربردهای گوناگون شده است. ABS می تواند در گستره وسیعی از دما و سرعت های برش، به حالت چقرمه تغییر شکل دهد. علاوه بر این، از خواص مکانیکی، پایداری ابعادی و خواص الکتریکی مناسبی برخوردار است.انواع رزین ABS
ABS پلاستیک مهندسی ارزان قیمتی است که براحتی ماشین کاری می شود. همچنین این پلاستیک برای کاربردهای سازه ای بسیار مناسب است زیرا دارای ویژگی های استحکام، سفتی و مقاومت ضربه مدنظر است. ABS رنگ پذیر است و قابلیت چسبندگی روی سطوح را دارد.
رزین های ABS دارای کاربردهای بسیاری هستند و می توانند به درجه ها، آمیخته ها و مخلوط های متنوع فرمول بندی شوند. آلیاژ کردن ABS با سایر پلیمرها زمینه اصلاح بهتر خواص به منظور کاربردهای خاص و کاهش هزینه را فراهم می آورد. برای مثال آمیخته ABS/pvc دارای ویژگی های مقاومت ضربه مناسب، چقرمگی و بازدارندگی شعله زیاد است.

                           

معرفی انواع رزین ABS

۱– ABS مقاوم در برابر گرما

از این نوع معمولا در قطعات داخلی یا خارجی خودرو، لوازم منزل و قطعات الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شود که پیش بینی می شود در برابر گرمای زیاد قرار می گیرند.

۲- ABS بازدارنده شعله

از این نوع در پوشش های رایانه و موتور و در قطعات الکتریکی مختلف استفاده می شوند.

۳- ABS شفاف
۴- ABS با مقاومت شیمیایی بهبود یافته
۵- ABS پرشده با انواع پرکننده

پرکننده های تقویت کننده مانند الیاف شیشه و مواد معدنی معمولا با ABS مخلوط می شوند تا افزایش مدول کششی و سفتی را ایجاد کنند. همچنین افزودن ذرات آلومینیوم، الیاف استیل به ABS بکار رفته در پوشش تجهیزات الکتریکی، سبب کاهش انتشار امواج الکترومغناطیس می شود.

۶- ABS های پوشش دهی.

 برای مشاهده قیمت های روز این رزین اینجا کلیک کنید.