ویژگی ها و خواص رزین ABS ،کاربردهای آن در صنعت

مکان فعلی شما :  

ABS پلاستیک مهندسی ارزان قیمت است که به سادگی فرایند و ماشین کاری می شود و از مطلوب ترین مواد برای کاربردهایی است که به مقاومت ضربه ای، استحکام و سفتی مناسب نیاز دارد.
بطور کلی بازار در حال رشد ABS، شامل استفاده از این پلیمر در صنایع الکترونیک (رایانه ها، تلویزیون، رادیو و گوشی های همراه) و صنعت خودروسازی است.
از دیگر نمونه های کاربرد ABS می توان به تولید لوازم منزل، یخچال، ماشین لباس شویی، ماشین خیاطی، لوله و اتصالات و قایق تفریحی اشاره کرد.
علت استفاده از ABS، خواص فیزیکی و مکانیکی، پایداری و دوام مناسب آن است. از طرف دیگر، ارتباط کاربرد این پلاستیک با پیشرفت فناوری، سبب افزایش تقاضا برای محصولات جدید از ABS با قابلیت های متنوع می شود. بدیهی است که این نکات افزایش ضایعات پلاستیک ABS را به دنبال دارد.
بنابراین ضرورت و اهمیت بازیافت این پلاستیک ها، از جنبه ملاحظات زیست محیطی و صرفه جویی در هزینه تولید، هر روز بیشتر درک می شود.
بازیافت ضایعات الکتریکی و الکترونیکی هنوز به ظرفیت واقعی خود نرسیده است. در نتیجه وضع و بکارگیری قوانین جدید می تواند موجب جمع آوری و بازیافت حجم بیشتری از این پلاستیک ها شود. امروزه این ضایعات بطورعمده دفن یا سوزانده می شوند.

ویژگی ها و خواص رزین ABS

ترکیب درصد، وزن مولکولی و توزیع SAN عوامل تعیین کننده خواص ABS هستند که فرایندپذیری، مقاومت گرمایی، سختی و مقاومت شیمیایی را کنترل می کنند.
رزین های ABS بطور معمول از ویژگی های زیر برخوردارند:
-مقاومت ضربه ای عالی
-زیبایی و خواص ظاهری مناسب
-چاپ پذیری و چسب پذیری مناسب
-استحکام و سفتی مناسب
-قیمت کم
خواص رزین ABS در هر بار فراورش و ذوب شدن کاهش می یابد. برای جبران افت خواص لازم است تعداد چرخه های بازیافت ABS ضایعاتی محدود باشد یا ABS بازیافتی با ABS غیربازیافتی مخلوط شود.