کاربردهای ورق ABS در صنایع مختلف

مکان فعلی شما :  

کاربردهای ورق ABS در صنایع مختلف

ورق ABS به دلیل دارا بودن ویژگی های مطلوب در صنایع مختلفی مانند صنایع برودتی، حمل و نقل، لوازم بهداشتی، صنایع خودروسازی، ساختمان و …. بکار می رود.

صنایع برودتی

کاربردهای ورق ABS

 

از رزین های ABS می توان ورق های بزرگ قابل شکل دهی به روش ترموفرینگ تهیه کرد، همچنین در ابعاد کوچکتر ورق های ABS در ساخت ورق های داخل یخچال ها، قطعات در یخچال ها و لایه داخلی کابین آن ها استفاده می شود.

حمل و نقل

چون ورق ABS در حرارت بالا پایدار است در کاربردهایی که به کمک آب داغ عمل استریلیزاسیون انجام می شود مانند جعبه های انتقال مواد یا سینی های مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای ورق ABS

لوازم بهداشتی

از دیگر کاربردهای ورق ABS می توان به انواع لوازم بهداشتی و آرایشی اشاره نمود. به علت خصوصیت ظاهری بسیار متناسب و شفاف بودن این ورق، مصرف آن در صنایع بهداشتی شامل انواع قاب آینه، سرویس بهداشتی و سایر لوازم بهداشتی مناسب است.

صنایع خودروسازی

صنایع خودروسازی نیز به عنوان یکی دیگر از مصرف کنندگان ورق ABS برای تولید قطعات پلیمری داخل خودرو محسوب می شوند. البته در صنعت خودرو پلیمرهای زیادی در بخش های مختلف استفاده می شود و در بعضی موارد نیز برای بهبود خواص از کامپوزیت های مختلف استفاده می گردد.

صنعت ساختمان

ورق ABS در صنایع ساختمانی نیز به عنوان پارتیشن می تواند استفاده شود که از بعضی جهات نظیر انعطاف پذیری پایین و قیمت نسبتا بالای آن قابل رقابت با سایر پلیمرها نیست.

سایر

از دیگر کاربردهای ورق ABS به تولید انواع ماکت های صنعتی و غیرصنعتی، وسایل اسباب بازی و تابلوهای تبلیغاتی اشاره نود، بطور کلی حدود ۹۰ درصد مصرف این ورق در صنایع برودتی شامل انواع یخچال ها می باشد که در حال حاضر نیز هیچ جایگزین مناسبی نیز برای آن وجود ندارد.کاربردهای ورق ABS

 

در صنایع مختلف انواع ورق های پلیمری(pp، PE، ps) به جای یکدیگر مصرف می شوند ولی در صنایع برودتی ورق ABS جایگزین خوبی برای ورق پلی استایرن می باشد. کوپلیمر استایرن – اکریلونیتریل – بوتادین به دلیل داشتن سه منومر با خواص مختلف و تغییر دادن درصد ترکیب آنها درکوپلیمرمی تواند محدوده وسیعی ازخواص ومواردکاربردراپوشش دهد. به همین دلیل مصرف این ماده درسالهای اخیرروندروبه رشدی داشته است و دربرخی کاربردهاجایگزین فلز شده است. از جمله پلیمرهای دیگری که دارای خواص مشابه هستند و می توانند جایگزین این ماده شوند، می توان پلی کربنات (pc )، پلی استایرن با مقاومت ضربه ای بالا (HIPS) ، پلی پروپیلن تقویت شده، همچنین PVC سخت و نیمه سخت را نام برد